Будівництво нових мостів — Національний заповідник "Хортиця"
Виступ Січових козаків

Будівництво нових мостів

Будівництво нових мостів

Ще в 90-х роках минулого століття в Запоріжжі гостро постала проблема нестачі пропускної здатності мостів Преображенського, що зв'язують центральну частину міста з Хортицьким районом, що знаходиться на протилежному від центру, правому березі Дніпра. Мости Преображенського, які були побудовані ще на початку 50-х років, не розраховані на потік транспорту, який перетинає річку в наші дні. Всього по одній вузькій смузі в кожному напрямку виявилося явно недостатньо, крім того, протягом останніх десятиліть мости прийшли в аварійний стан, і їздити по ним стало небезпечно. Постійні пробки на мостах в години-пік, величезні затори в разі навіть незначного ДТП, низька швидкість руху і відсутність альтернативних мостових переходів - все це створювало чимало труднощів жителям Хортицького району та правобережної частини міста.

У 2003 році на горизонті з'явилася надія - почалася підготовка проекту нових, сучасних мостових переходів, які проходять через острів Хортиця поруч з існуючими мостами Преображенського.

Проект нового моста через ДніпроПроект нового моста через Дніпро

У 2004 році будівництво було розпочато, але вже незабаром виникли проблеми - спочатку у будівництва змінився замовник і генеральний підрядник, який виявив бажання використовувати свій кран "Захарій" замість великого плавучого 1200-тонного крана, спорудження якого планувалося для цієї та інших великих державних будівництв. "Захарій" був пошкоджений при будівництві нового Дарницького моста в Києві, тому виконати вказівку закінчити будівництво моста в Запоріжжі в 2012 році стало неможливим. З цієї причини довелося відмовитися від початкового проекту моста через Старий Дніпро - міст з аркою у вигляді "бігучої лані" будувати було просто нічим.

Початковий проект мосту через Старий ДніпроПочатковий проект мосту через Старий Дніпро

Змінений проектЗмінений проект

Проект довелося змінити - міст через Старий Дніпро тепер повинен був пройти через опори, які стоять у воді, без арки, що упирається в береги. Це принесло нові проблеми - дно річки в місці будівництва мало розломи, які створювали величезні труднощі для зведення опор. Довгий час будівельники ніяк не могли забуритися в дно Старого Дніпра, щоб почати зведення опор. Коли ж це нарешті вдалося, і опори нарешті були зведені, з'явилися нові проблеми, найчастіше вони були пов'язані з фінансуванням.

Недобудований міст через Дніпро

Недобудована естакада мосту на Хортиці

Станом на 2016 рік, через 12 років після початку будівництва, роботи, як і раніше, заморожені, за деякими відомостями вже зведені конструкції не підлягають подальшій експлуатації, тому що почався процес їх руйнування. Таким чином, це будівництво залишається найвідомішим і найтривалішим довгобудом в історії сучасного Запоріжжя, а недобудовані мости стали справжнім "пам'ятником корупції".

В 2020 році роботи було відновлено, їх закінчення заплановано на 2022-23 рр.

Естакада мосту на Хортиці

Опори мосту через Старий Дніпро

 

Показати цей об'єкт на карті

Кемпінг Сагайдачний

Мобільний додаток

Мобільний додаток

Android-додаток включає в себе інтерактивну карту-путівник Хортицею з можливістю навігації, докладні описи пам'яток, розклади транспорту, та безліч інших корисних функцій

Дізнатись більше

Як дістатись на Хортицю?

Дізнайтесь, як доїхати на Хортицю максимально швидко й ефективно. Вашій увазі пропонується схема проїзду, список маршрутів громадського транспорту, розклад руху автобусів і електричок.

Як доїхати на Хортицю?

Куди піти

Півметрова скульптура Великоднього яйця – пам’ятник Українській Писанці

Цікавий факт

На острові Хортиця є незвичайний камінь, в якому знаходиться рівний отвір округлої форми. Є припущення, що цей камінь в давнину служив у якості маяка.